A szekrények elengedhetetlen fontosságúak bármely iroda berendezéséhez, hiszen több-kevesebb irattárolásra mindenütt szükség van.
Sokszor tanácstalanok vagyunk, hogy milyen szempontok alapján válasszuk ki a legpraktikusabb típusokat. A túl sok, magas szekrény leszűkíti a teret, ha viszont keveset rendelünk, akkor nem férnek el az irataink.
Hogyan oldjuk meg úgy ezt a problémát, hogy esztétikailag és praktikum szempontjából is jól járjunk? Ezekre a bonyolult kérdésekre próbálunk egyszerű válaszokat adni.
A leggyakoribb hiba, ha nem mérjük fel az igényeket, nem kérdezzük meg a kollégákat, hanem csak „blindre” rendelünk szekrényeket. Attól, hogy a beszerző esetleg kevés irattal dolgozik, egy másik munkaterületen tevékenykedő kollégája dolgozhat a duplájával! Szóval, ne magunkból induljunk ki, hanem mérjük fel az igényeket.
A másik, szintén ehhez a ponthoz kapcsolódó „malőr”, ha csak a jelennel gondolkozunk. Sajnos a dokumentumoknak megvan az a sajátos szokásuk, hogy szaporodnak, azaz évről-évre egyre több és több iratot kell majd tárolnunk.
Amikor új bútorokat veszünk, célszerű egy pár évre előre tervezni, úgyhogy kalkuláljunk csak szépen 10-15%-kal a jelenlegi tárolókapacitásunk fölé! Az utólag bepréselt aktatárolók rontják az irodai összképet, ráadásul utólag nehezebb felfelé terjeszkedni, inkább vegyünk elsőre magasabb aktatároló szekrényeket!
Persze, most felmerülhet egy jogos probléma: a magas szekrények leszűkítik a teret, és olyan hatást keltenek, mintha össze lennénk préselődve az irodában. A megoldás: váltogassuk egymással a zárt, ajtós szekrényeket, és a kombinált ajtós-polcos, illetve a teljesen nyitott, polcos elemeket.
Így sokkal szellősebb lesz a tér, mégis nagy marad a tárolókapacitásunk.
Ha úgy érzi, segítségre van szüksége a berendezési terv elkészítéséhez, vagy további ötleteket szeretne, kérjen ingyenes helyszíni felmérést, vagy látogasson el bemutatótermünkbe! Szakértő kollégáink ellátják az összes szükséges tanáccsal és segítenek megtervezni irodáját.
|